Taakgerichtheid
De soft skill taakgerichtheid gaat over je tot in detail op de uitvoering van ‘de taak’ of ‘het project’ richten.
De soft skill Taakgerichtheid
Taakgerichtheid is de competentie die aangeeft in hoeverre je in staat bent kwaliteit in je werk te leveren. Dit vereist een bepaalde hoeveelheid werkethiek. Hiervoor zijn soft skills als Analytisch, Accuraat, Gedetailleerd, Kritisch, Punctueel, Procesgericht, Rationeel en Risicobewust van belang.
Training Taakgerichtheid
In de training Taakgerichtheid binnen het Soft skills Ontwikkel Programma leer je dergelijke persoonlijke soft skills ontwikkelen. Na een Assessment waarin jij een beeld krijgt over je kwaliteiten en ontwikkelpunten, ga je samen met een coach aan de slag om de benodigde soft skills te ontwikkelen, door middel van theoretische onderbouwing, gesprekken met je coach, maar vooral door veel te oefenen en hierop te reflecteren.
Je kunt direct beginnen met de gratis Basistraining “Hoe je Softs Kills te ontwikkelen”. Klik hiervoor op onderstaande button en wij geven je z.s.m. toegang tot de training.
De 8 kerncompetenties
Prestatiegerichtheid
Prestatiegerichtheid is een competentie die zorgt dat we succesvol kunnen zijn in datgene waar wij succesvol in willen zijn of (vanwege ons werk) moeten zijn
Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid is een competentie die zorgt dat we daadwerkelijk verschil maken door resultaten te boeken, die voor onszelf en anderen van belang zijn.
Taakgerichtheid
Taakgerichtheid is de competentie die aangeeft in hoeverre je in staat bent kwaliteit in je werk te leveren. Dit vereist een bepaalde hoeveelheid werkethiek.
Organisatiegerichtheid
Organisatiegerichtheid is een competentie die aangeeft in hoeverre je in staat bent om, in samenwerking met anderen, een taak tot in de puntjes af te leveren.
Samenwerken
Samenwerken is in allerlei beroepen en organisatievormen een onmisbare competentie en gaat over het in teamverband kunnen werken.
Oplossingsgerichtheid
Oplossingsgerichtheid gaat over het op een originele manier kunnen inspelen op behoeftes, zoals het creëren van producten en het oplossen van problemen.
Communicatie
Communicatie gaat over het vermogen om, middels woorden, emotie en lichaamstaal intermenselijke boodschappen over te brengen en te begrijpen.